KROS}
home double_arrow KROS Akadémia double_arrow FAQ double_arrow Jednoduché účtovníctvo double_arrow
Vzájomné vysporiadanie došlej faktúry a došlého dobropisu

Vzájomné vysporiadanie došlej faktúry a došlého dobropisu

Vzájomný zápočet pohľadávok a záväzkov využijete v prípade, ak máte voči jednému partnerovi pohľadávky a zároveň aj záväzky. Vtedy namiesto úhrady dokladov môžete po vzájomnej dohode využiť vzájomné započítanie dokladov. Ide o uzávierkovú operáciu, ktorá sa v peňažnom denníku účtuje k dátumu 31.12.

Zápočet dokladov môžete vytvoriť medzi:

  • vystavenou a došlou faktúrou,
  • vystavenou faktúrou a vystaveným dobropisom,
  • došlou faktúrou a došlým dobropisom.
Chat

Od dodávateľa ste prijali došlú faktúru za tovar v sume 1 528,60 eur s DPH, ktorú ste zaevidovali do záväzkov. Časť tovaru ste reklamovali a na túto sumu Vám dodávateľ zaslal dobropis v sume –700 eur s DPH. Došlý dobropis rovnako evidujete v záväzkoch.

Vytvorenie vzájomného zápočtu

V programe vytvoríte zápočet cez Evidencie – Zápočet pohľadávok/záväzkov:

  • pridajte nový zápočet,
  • vyberte partnera, s ktorým ste sa dohodli na zápočte dokladov,
  • cez Pridaj záväzok vyberte došlú faktúru. Po uložení opäť kliknite na Pridaj záväzok a vyberte došlý dobropis,
  • v spodnej časti formulára je zobrazená Započítaná suma a suma, ktorú je ešte potrebné uhradiť.
  • Zápočet uložte a v evidencii peňažného denníka program zaúčtuje uzávierkové Interné doklady s dátumom 31.12.

Otvoriť v PDF

Zdieľať

Odporúčané FAQ

Úprava vlastnej tlačovej zostavy
Postup na aktiváciu programu
Nastavte si vzhľad programu OMEGA, ktorý vám najviac vyhovuje