Vzájomné vysporiadanie došlej faktúry a došlého dobropisu
Vzájomný zápočet pohľadávok a záväzkov využijete v prípade, ak máte voči jednému partnerovi pohľadávky a zároveň aj záväzky. Vtedy namiesto úhrady dokladov môžete po vzájomnej dohode využiť vzájomné započítanie dokladov. Ide o uzávierkovú operáciu, ktorá sa v peňažnom denníku účtuje k dátumu 31.12.
Zápočet dokladov môžete vytvoriť medzi:
- vystavenou a došlou faktúrou,
- vystavenou faktúrou a vystaveným dobropisom,
- došlou faktúrou a došlým dobropisom.

Od dodávateľa ste prijali došlú faktúru za tovar v sume 1 528,60 eur s DPH, ktorú ste zaevidovali do záväzkov. Časť tovaru ste reklamovali a na túto sumu Vám dodávateľ zaslal dobropis v sume –700 eur s DPH. Došlý dobropis rovnako evidujete v záväzkoch.
Vytvorenie vzájomného zápočtu
V programe vytvoríte zápočet cez Evidencie – Zápočet pohľadávok/záväzkov:
- pridajte nový zápočet,
- vyberte partnera, s ktorým ste sa dohodli na zápočte dokladov,
- cez Pridaj záväzok vyberte došlú faktúru. Po uložení opäť kliknite na Pridaj záväzok a vyberte došlý dobropis,
- v spodnej časti formulára je zobrazená Započítaná suma a suma, ktorú je ešte potrebné uhradiť.

- Zápočet uložte a v evidencii peňažného denníka program zaúčtuje uzávierkové Interné doklady s dátumom 31.12.