Sumárny doklad
Bločky za bežné prevádzkové výdavky (napr. nákup PHL, kancelárskych potrieb, poštovné,…) účtujte jednoducho jedným výdavkovým dokladom (mesačne alebo štvrťročne).

Podnikateľ má za mesiac júl 4 bločky z registračnej pokladnice za nákup kancelárskych potrieb, spolu v sume 142,42 eur s DPH.
Zaúčtovanie bločkov do peňažného denníka pomocou sumárneho dokladu
- V časti Pokladnica zvoľte Výdavok, vyplňte dátum a partnera
- vyberte možnosť Pridať sumárny doklad.

- Voformulári Položky sumárneho dokladu zaevidujte dátumy a sumy jednotlivých bločkov nákupu. Položky pridávajte tlačidlom Enter,
- sumy za jednotlivé položky sa spočítajú a po uložení formulára sa výsledná suma prenesie do výdavkového dokladu peňažného denníka.

- Vo formulári DPH je doplnený oddiel KV B3,
- formulár uložte.
- Sumárny doklad vytlačte v peňažnom denníku cez Tlač – Sumárne doklady.

Informáciu o tom, že Výdavkový pokladničný doklad bol zaevidovaný cez Sumárny doklad nájdete priamo v evidencii peňažného denníka v stĺpci Sumárny doklad.