Import záväzkov z KROS Digitálnej kancelárie
Import záväzkov z KROS Digitálnej kancelárie spustíte v ALFE plus cez:
- Firma – Importy a exporty – Import dokladov z KROS aplikácií, kde zvolíte Import faktúr do záväzkov.

- Import je možné spustiť aj cez Evidencie – Záväzky – Import záväzkov.


Z KROS Digitálnej kancelárie je do evidencie záväzkov podporovaný import faktúr, dobropisov a preddavkových faktúr. Import dokladov je možný s platným balíkom služieb a zakúpenou službou KROS Digitálna kancelária.
V zobrazenom sprievodcovi pre Import dokladov vyberte označenie naimportovaných dokladov, stĺpec PD, či nastavenie číslovania prenášaných záväzkov.

Kliknutím na tlačidlo Ďalej budú doklady naimportované do evidencie záväzkov.
Záväzok, ktorý bol importovaný aj s prílohou, bude označený v stĺpci Prílohy.
Firma, ktorá je platiteľom DPH, naimportované doklady hromadne zapíše do evidencie DPH cez Zapíš do DPH.
Prílohu zobrazíte kliknutím na tlačidlo Digitálny archív.

Import faktúr so zaokrúhlením
V KROS Digitálnej kancelárii je možné došlým faktúram nastaviť zaokrúhlenie.

Po importe do programu Jednoduché účtovníctvo ALFA plus sa doklad zaeviduje s upravenými hodnotami. Zaokrúhlenie sa prenesie do Evidencie záväzkov v rozpise DPH do časti Centový rozdiel.

Import faktúr s odpočtom zálohy
V KROS Digitálnej kancelárii je možné na došlých faktúrach pridať odpočet zálohy.

Po stiahnutí dokladov do evidencie záväzkov sa prenesie informácia o odpočítanom preddavku. Na záložke Vyrovnanie je pridaná úhrada s typom vyrovnania Preddavok.

Import dokladov a strediská
V KROS Digitálnej kancelárii je možné jednotlivým dokladom pre lepšiu prehľadnosť priradiť štítky.

V prípade, že sa v Jednoduchom účtovníctve ALFA plus nachádza stredisko, ktoré sa zhoduje s názvom štítku z KROS Digitálnej kancelárie, na stiahnutom doklade v evidencii záväzkov sa automaticky prednastaví Stredisko.

Import dokladov a zaúčtovanie
Na dokladoch v KROS Digitálnej kancelárii je možné pre konkrétny doklad nastaviť zaúčtovanie.

Ak sa zaúčtovanie dokladu v KROS Digitálnej kancelárii zhoduje s názvom stĺpca peňažného denníka alebo s názvom členenia v Jednoduchom účtovníctve ALFA plus, doklad sa po stiahnutí zaúčtuje do príslušného stĺpca PD, prípadne členenia. Zároveň sa zaúčtovanie prenesie aj do časti predmet fakturácie.


Kompletné informácie o aplikácií KROS Digitálna kancelária nájdete v E-booku Zoznámte sa s KROS Digitálnou kanceláriou.