KROS}
home double_arrow KROS Akadémia double_arrow FAQ double_arrow Digitálna kancelária double_arrow
Prístupové práva používateľov v KROS Digitálnej kancelárii

Prístupové práva používateľov v KROS Digitálnej kancelárii

V aplikácii KROS Digitálna kancelária môžeme používateľom určiť rozsah ich práce nastavením rolí alebo prístupových práv.

Role

Už pri pridávaní nového používateľa do aplikácie určujeme rozsah jeho práce výberom roly. K dispozícii máme niekoľko možností s vopred určenými právami:

  • Správca – môže vytvárať, opravovať a mazať všetky záznamy. Tiež môže meniť všetky nastavenia a pridávať nových používateľov.
  • Používateľ – môže vytvárať, opravovať a mazať všetky záznamy, avšak nemôže upravovať a pridávať nových používateľov. Taktiež nemôže sťahovať doklady do účtovníctva v programe Jednoduché účtovníctvo ALFA plus a Podvojné účtovníctvo OMEGA.
  • Účtovník – môže vytvárať, opravovať a mazať všetky záznamy, avšak nemôže upravovať firemné nastavenia. Taktiež môže sťahovať doklady do účtovníctva v programe Jednoduché účtovníctvo ALFA plus a Podvojné účtovníctvo OMEGA.
  • Hosť – môže iba prezerať všetky záznamy a údaje. 

Rola Vlastník je automaticky priradená používateľovi, ktorý firmu v KROS Digitálnej kancelárii založil, a nemožno ho vymazať ani mu rolu zmeniť. Vlastník môže meniť nastavenia, pridávať nových používateľov, vytvárať, opravovať a mazať všetky záznamy. Taktiež môže sťahovať doklady do účtovníctva v programe Jednoduché účtovníctvo ALFA plus a Podvojné účtovníctvo OMEGA. 

Vlastník a Správca môžu pridávať nových používateľov a meniť roly existujúcim používateľom.

Prístupové práva

Okrem toho, že jednotlivé role majú určené práva na úkony v aplikácii, môžeme im zamedziť prístup do jednotlivých evidencií.

Prístupové práva je možné určiť pre role: Používateľ, Účtovník Hosť. Už na začiatku odporúčame určiť novému používateľovi správnu rolu, ktorej následne môžeme zamedziť prístupy do jednotlivých evidencií.

V menu Nastavenia – Prístupové práva odznačíme pre vybranú rolu jednotlivé evidencie a potvrdíme Uložiť. Uvedená zmena sa dotkne všetkých používateľov s danou rolou.

Chat

Aj keď má štandardne rola Používateľ právo vytvárať, opravovať a mazať všetky záznamy, a teda aj vstupovať do evidencie Banky, ak tejto role zamedzíme do nej prístup, nebude tam môcť vstúpiť. Využijeme to v prípade, ak nechceme, aby mal náš zamestnanec prístup do evidencie Banky, kde sa nachádzajú citlivé informácie o pohyboch na firemnom účte.

Zdieľať

Odporúčané FAQ

Úprava vlastnej tlačovej zostavy
Postup na aktiváciu programu
Nastavte si vzhľad programu OMEGA, ktorý vám najviac vyhovuje